Norge.
Jag sörjer med er allihopa. 
Jag satt på tåget förut och tänkte, hur skulle jag reagerat om det hände i Sverige. Jag kom fram till att jag förmodligen skulle reagera likadant. Det som har hänt er berör många av oss så starkt att det känns som om det utspelade sig hos oss. Men varför tror vi att "nej, det kommer inte hända i Sverige, det händer aldrig!"? Det finns ju lika många rasister och socialdemokrats hatare (höh.. kom inte på nåt bättre ord för stunden c: ) här som i Norge, vi är ju två så lika länder att det lika gärna kunde hänt här! Jag missade tysta minuten klockan 12. Då krånglade vi med att komma på bussen :( Jag har jättedåligt samvete för detta eftersom att jag bestämt mig för att också skulle medverka. 
Jag och mamma skulle faktiskt åka till Oslo i veckan men en dag eller två innan denna tragiska händelse så ångrade vi oss. Med tanken så skickar jag blommor och lägger på Oslos gator, för att stödja alla som har mist någon 

Tänk om världen någon gång kunde leva i fred.
Picture



Leave a Reply.