Hej!
Jag är glad idag :)
Har precis varit ute med Felli. Vi tog med mawinisarna, och hennes marsvin Piff! Vi hade jättekul, och spelade familjekortspel. Det finns i Svampar, hästar, hundar och en massa andra :) Vi spelade häst och lite hund :D Hade skitkul och skrattade ijäl oss! 
Men nu är jag hemma och väntar på mamma :) Ska hjälpa henne med maten hade jag tänkt! Pappa är i Gävle till Söndag :'< 
Innan jag träffade Felli så var jag med Freya på "Musiken" det är ett rum med en massa instrument och sånt. Vi pratade med "proffset" Niklas som håller i det och vi ska va med på en konsert där. Musiken finns på vårt fritids. Iaf så ska vi sjunga och spela Blackbird med Beatles (I LOVE THEM) och Lät du henne komma närmre med Melissa Horn :D Freya spelar gitarr och sjunger och jag... SJUNGER xD. Kan ju spela gitarr men inte så bra som Freya. Det ska iallafall bli superkul :) Måste däremot plugga in texten.

Påtal om plugg har vi tre skriftliga prov nästa vecka (om inte ännu fler) :''( 
No - Beskriva om ett biom (naturtyp) och jag ska ta barrskog :D tills dess måste man göra en tankekarta eller stödord :< 
So - Prov på Afrika Kunna pricka ut: Algeriet, Libyen, Egypten, Sudan, Etiopien, Kongo-Kinshasa, Senegal, Niger, Ghana, Somalia, Marocko, Elfenbenskusten, Nigeria, Angola, Madagaskar, Botswana, Namibia, Sydafrika, Tanzania, Kenya på kartan :o

och besvara en massa frågor + två förjupade.
Sv - Tror vi skulle ha ett prov på Ng-ljudet :P
Picture
TITTA VILKA SMÅ NUFFAR :o



Leave a Reply.